URGENT PART OUT '99 International 7.3 SOCAL

parkat

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Feb 7, 2023
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Hey All,



most of this post is copied from my original for sale post but now I am very urgent to be rid of this bus, any part not sold by September 1st will be scrapped :sad: please message me with any inquiries, I will sell all parts for dirt cheap.



PS. I have chassis/engine/electrical manuals and a computer/adapter to run diagnostics on the engine(t444e)



Link to original post for Pictures: https://www.skoolie.net/forums/f14/for-sale-so-cal-1999-international-3800-7-3-a-43739.html


--BEGIN COPY--

I bought a short(ish) bus from my high school junior year for me and my friends to dick around and eventually take a road trip with. We had a great time working on it, but we lost steam and money, now we have graduated and a skoolie just isn't in the cards for college so Im looking to sell the bus to help pay for school and to get it off my parents property.



I am located in Fallbrook, in San Diego County


the bus has spent its entire life working for the Vista unified school district. (in southern Cali) it has about 230k miles and 16k hours on the chassis



the bus is a 1999 international 3800 Amtran that was a short bus.
powertrain is the t444e(7.3 powerstroke) and an Allison automatic,
PRE DEF no emissions BS

it runs great like anyone would expect, I had a former bus mechanic for the fallbrook high bus yard check it over before I even bought it, no mechanical issues, no rust, very minimal electrical issues*,all 6 tires are good although they have been sitting in my field for the past 2 years



we did some bunk building and blanked the windows (still have the originals in my garage) but I can strip any of our work we did and return it to blank if anyone so wishes.

roof emergency exit pop out mechanism was broken by an idiot(me) but it still works. interior fiberglass insulation was replaced with 1/2 in foam insulation,



*air door switch not working, and starter interlocks dubiously bypassed, needs two new batteries (I let them go dead :doh: ) otherwise electrically sound



been fighting with the dmv for a while on the registration, but that will be resolved before I let anyone buy
No CDL required because its less than 26,000 lbs


If you are interested shoot me a message i can provide any information you may want, and anyone can come see it :biggrin:

--END COPY---
 
Hey All,



most of this post is copied from my original for sale post but now I am very urgent to be rid of this bus, any part not sold by September 1st will be scrapped please message me with any inquiries, I will sell all parts for dirt cheap.:sad:



PS. I have chassis/engine/electrical manuals and a computer/adapter to run diagnostics on the engine(t444e)



Link to original post for Pictures: For Sale: So Cal 1999 International 3800 7.3


--BEGIN COPY--

I bought a short(ish) bus from my high school junior year for me and my friends to dick around and eventually take a road trip with. We had a great time working on it, but we lost steam and money, now we have graduated and a skoolie just isn't in the cards for college so Im looking to sell the bus to help pay for school and to get it off my parents property.



Ich befinde mich in Fallbrook, im San Diego County


Der Bus hat sein ganzes Leben damit verbracht, für den Vista Unified School District zu arbeiten. (im Süden von Cali) hat er etwa 230k Meilen und 16k Stunden auf dem Chassis



Der Bus ist ein internationaler 3800 Amtran von 1999, der ein kurzer Bus war.
Antriebsstrang ist der T444e (7,3 Powerstroke) und eine Allison Automatik,
PRE DEF keine Emissionen BS

Es läuft großartig, wie man es erwarten würde, ich hatte einen ehemaligen Busmechaniker für den Fallbrook High Bus Yard, der es überprüft hat, bevor ich es überhaupt gekauft habe, keine mechanischen Probleme, kein Rost, sehr minimale elektrische Probleme*, alle 6 Reifen sind gut, obwohl sie in den letzten 2 Jahren in meinem Feld gesessen haben



Wir haben ein paar Kojen gebaut und die Fenster ausgeblendet (habe immer noch die Originale in meiner Garage), aber ich kann jede unserer Arbeiten, die wir gemacht haben, entfernen und sie leer zurückgeben, wenn jemand dies wünscht.

Der Notausstiegsmechanismus auf dem Dach wurde von einem Idioten (mir) kaputt gemacht, aber er funktioniert immer noch. Die innere Glasfaserisolierung wurde durch eine 1/2 Schaumisolierung ersetzt,



* Der Lufttürschalter funktioniert nicht, und die Anlasserverriegelungen wurden zweifelhaft umgangen, benötigt zwei neue Batterien (ich habe sie leer gehen lassen), ansonsten elektrisch einwandfrei:Doh:



Ich kämpfe schon eine Weile mit dem DMV um die Zulassung, aber das wird geklärt, bevor ich jemanden kaufen lasse
Keine CDL erforderlich, da es weniger als 26.000 lbs wiegt


Wenn Sie interessiert sind, schreiben Sie mir eine Nachricht, ich kann Ihnen alle Informationen geben, die Sie möchten, und jeder kann es sich ansehen :biggrin:

--ENDE KOPIE---
 

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